INFINITI JE NA DOSAH RUKY
Infiniti je na dosah ruky
Čtvrtek 8.2. 2007, 13:00
Projeli jsme se v Dubaji s novým G35 a věříme, že by se Němci měli začít bát.
Tlačítko pro ztracené byste v mnoha autech nenašli. V Infiniti G35 však ano. Na dotykovém displeji navigace se objevuje jako ikona „Where Am I?“ a minulý týden jsme ho mohli použít. Věděli jsme, že jsme v Dubaji, nicméně netušili jsme, že se nacházíme jen několik metrů od prezidentského paláce. Upozornil nás na to až mírně nerudný policista, který se za námi hnal, aby nám to sdělil.
A jeho následná žádost o jazykově zdatnější posily (my neuměli arabsky ani slovo a jeho angličtina byla velmi omezená) k nám přivedla obdivovatele Infiniti. „Je to velmi hezké auto,“ chválil uniformovaný tlumočník, očividně rozpolcený mezi obdivem k vozu a úkolem zajistit, abychom neohrozili hlavu státu. Po napjatých deseti minutách, kdy zvažoval konfiskaci našich fotoaparátů, jsme si všichni potřásli rukama a zmizeli jsme. Policista měl pravdu. G35 opravdu je hezké auto.
A také docela vzrušující, i když jeho vzhled to nenapovídá. Příští rok se prémiová značka Nissanu dostane do Evropy, přičemž se můžeme těšit na celou modelovou řadu včetně G35, které je konkurencí pro BMW trojkové řady. Infiniti se zrodilo v roce 1989 a tohle je jeho čtvrtý útok na bestseller z Bavorska. Třetí generace s pohonem zadních kol, na jejíž náhradu se právě díváte, už byla opravdu povedená. Takže do tohoto auta můžeme vkládat velké naděje.
A vida… Po necelé míli od nastoupení do G35 poprvé jedeme smykem, když zpočátku mírné vybočení zadku přechází v dramatičtější drift všech kol. Je pravda, že jsem kvůli focení vypnul kontrolu trakce a na dvojku vypustil velkou část ze 306 koní pod kapotou. Tohle jsem ale tak docela nečekal. Klouzání má svůj důvod, který má jen málo společného se schopnostmi Infiniti, o něco více se zručností redaktora a ještě o mnoho více se skutečností, že hladký, vyleštěný povrch kruhového objezdu pokrýval pouštní písek, na kterém je směšně snadné překonat trakci. I tak si ale začínám myslet, že by to mohlo být opravdu zábavné auto.
G35, kterou tu testujeme, patří do rodiny nových nissanů a infiniti s pohonem zadních kol a benzínovým šestiválcem (které se označují FM jako „front midship“). V Japonsku se v podstatě stejné auto prodává pod slavným jménem Skyline a nedávno jste se o něm mohli dočíst (Carauto 01/2007). V nabídce Infiniti bude turbodiesel, který je momentálně ve vývoji, anebo šestiválec o objemu 3,5 litru a výkonu 306 koní, který je vylepšenou verzí 300koňového motoru VQ, známého ze současné 350Z.
Pohonná jednotka je zhruba z 80 procent nová, od masivnějšího bloku s nižším těžištěm po hlavy, které nyní mají proměnné časování sacích i výfukových ventilů. Úpravy přinesly nárůst maximálních otáček ze 6600 na 7500 ot./min, a i když vrchol točivého momentu přichází až v 5200 ot./min., nabízí se slušný zátah v celém rozsahu.
Výkon na kola přenáší šestistupňový manuál, či pětistupňový automat s příplatkovými hořčíkovými pádly, pokud je auto ve sportovní výbavě. Sportovní podvozek, jímž testované Infiniti nebylo vybaveno, přináší také natáčení zadní nápravy, ozvěnu osmdesátých a devadesátých let, které se Nissan nikdy nevzdal. Podvozek samotný tvoří dvojité lichoběžníky vpředu a víceprvková náprava vzadu a karoserie je o 36 procent tužší než u minulé generace. Díky umístění motoru za přední nápravou a rozložení hmotnosti 53/47 to vypadá, že by G35 mohlo nabízet příjemné jízdní vlastnosti.
Hudbo, hraj!
Pro nás je však téměř stejně důležitý interiér, kvalita jeho zpracování, to, jak příjemný je na omak, a výkon sterea. A odpovědí na poslední otázku je „zatraceně dobrý“. Je dílem firmy Bose a nemá problém přehlušit sametové vytí (a bohužel i občasné tupé hučení) nového šestiválce. Pokud jde o samotnou kabinu, je to příjemný krok kupředu zvláště pro Nissan. Naše auto (bez sportovní výbavy) mělo interiér obložený africkým růžovým dřevem, jehož matný povrch vypadal sympaticky moderně (můžete dostat také hliník), a kvalitní plastové díly, jejichž povrch a měkkost navozovaly dojem luxusu. Dobře vypadají rovněž fialově podsvícené přístroje. Některé detaily zaostávají, například střed volantu a jeho tlačítka, ale celkově je kabina útulná, pohodlná a dostatečně prostorná.
A G35 k tomu přidává sofistikovanost v pohybu. Je pravda, že ulice v Dubaji jsou skoro stejně hladké jako skla okolních mrakodrapů, nicméně Infiniti absorbuje nerovnosti s tuhým, dobře tlumeným pohybem vytříbeného sportovního sedanu. Směr přitom mění s nadšením jen mírně maskovaným místy až příliš těžkým řízením. Velmi dobře se drží silnice, téměř se nenaklání a je tak dobře vyvážené, jak naznačuje rozložení hmotnosti. Kdyby naše auto mělo manuál (říká se, že šestikvalt řadí skvěle), dokážeme si představit natolik zábavnou projížďku, že bychom na konci potřebovali pomoci od tlačítka „Where Am I?“. Tohle auto jezdí opravdu dobře.
Silný šestiválec
Nejvíc na vás zapůsobí výkony sedanu. Ostrá reakce na plyn se hodí k bohatému zvuku ve vysokých otáčkách a šestiválec dokáže auto rozpohybovat opravdu ostře i s pětistupňovým automatem. Ve skutečnosti je ovšem výsledkem spojení automatu s elektronickým plynem poněkud trhavá jízda (dokonce i na D, nemluvě o režimu Sport), pokud tedy nejste extrémně zruční. Nissan nyní pracuje na evropské verzi, která by měla nedostatky odstranit. Zatím to není nejvýjimečnější auto, které Nissan v poslední době představil. Je však na dobré cestě a už nyní tušíme, že budou nadšení řidiči po příchodu G35 mít co testovat. Je jenom škoda, že to nebude dříve.
Fakta
Infiniti G35 Journey Automatic
* Cena 1 200 000 Kč (odhad)
* Nejvyšší rychlost nezjištěna
* 0-100 km/h 5,8 s (odhad)
* Spotřeba nezjištěna
* Emise CO2 nezjištěny
* Hmotnost 1595 kg
* Motor V6 , 3498 cm3
* Výkon 306 koní v 6800 ot./min.
* Toč. moment 360 Nm při 5200 ot.
* Automat za příplatek