BMW 335i
BMW 335i: Tři dny mimo
Jsou lidé, kteří tvrdí, že BMW 335i je plnohodnotnou náhradou M3. Není. Nemá samosvorný diferenciál. Ale to jí na přitažlivosti neubírá.
Čtvrtek 22.2. 2007, 14:00
Uvědomíte si, nakolik může být obyčejné kupé zábavné a jak moc se daří být jednomu z nejrychlejších aut za cenu do 1,5 milionu úsporným.
Den první
>> Dálnice A95, 40 km od Mnichova, 21.10
Zmiz mi z cesty. Zmiz! Tak dělej… Vypadni!!! Neuvěřitelně špinavá Vectra se konečně váhavě přesouvá z rychlého pruhu a dělá mi místo: 240, 245, 250… Dál držím plyn na zemi. Průměrná rychlost se přehoupla o další desetinu na 156,7 km/h. Spotřeba 12,7 l/100 km.
Ještě před dvěma hodinami jsem měl v plánu držet cestovní rychlost někde okolo 160 km/h a poslechnout si nové CD, ale nespoutaná německá dálnice jako by byla postavená pro auto, které má šestiválec, dvě turba, 306 koní a 400 Nm v třinácti stech otáčkách. Způsob, jakým mnichovské kupé zrychlí ze 120 km/h na 180 km/h, nápadně připomíná manýry těch věcí, které mají motory uprostřed a lidé za ně utrácejí pět a více milionů. Lavina výkonu ztrácí svoje nasazení, až když se ručička tachometru přehoupne přes 230 km/h, ale pak se statečně drží dvěstěpadesátky, než cuknu s plynovým pedálem. Slova cestování a Evropa získávají nový rozměr.
>> Saalfelden, Rakousko, 22.50
Loudání po české dálnici a zatáčky v Alpách znamenají, že jsem se nakonec dostal na finálních 159,3 km/h. Spotřeba 11,2 l/100 km. Dokonalé. Předjela mě jen jedna M5 a Turbo 996.
Den druhý
>> Saalfelden, areál ÖAMTC Rakousko, 11.50
„Míň plynu, míň plynu!“ Pod pravou nohou mám 400 Nm, což je na ledové dráze, která nápadně připomíná rychlobruslařský okruh, soukromá podoba atomové bomby. Před hodinou na kluzné fólii, kde se běžně trénují korekce smyku (a my tam ten smyk naopak vyvolávali a pokoušeli se ho udržet), jsem přišel na to, že s plynovým pedálem se musí zacházet jako s křišťálovým lustrem. Vůbec na něj nesahat. Tohle auto totiž driftuje už na volnoběh.
S aktivním řízením, které mi přijde jako prima vynález, jen když parkuji, jsem neměl moc citu a smyslu pro to, kam míří přední kola.
Zvlášť když jsem jel rychlostí chůze a tachometr ukazoval nějakých 90 km/h - zadní kola se bezmocně protáčela.
Příplatkové plně nastavitelné sportovní sedačky jsou dokonalé. A televize, další příplatková hračka, nadchla všechny majitele účinných sportovních i rallye vozů, kteří se zúčastnili prvního kurzu Snow driving experience, jenž pořádal Klub sportovních aut.
Ovšem právě teď je mi televize fuk. Kroužím třetí kolo na ledovém oválu, přední kola kontra a trojkové kupé poslouchá jako včera na dálnici. Kdyby mělo samosvorný diferenciál, bylo by ještě o kus lepší, ale to už by se nebezpečně blížilo do teritoria posvátné emtrojky. O čtyři hodiny později, na mokrém asfaltu okruhu, jsem samosvorný zázrak postrádal ještě o něco víc. Vnitřní kolo se jen bezmocně protáčelo a trojkové kupé ztrácelo rychlost. Přesto bylo rychlejší než většina ostatních přítomných aut - pružnost jeho motoru je mocná a hrozivá zbraň.
Den třetí
>> Slaný, 22.30
Jsem doma. Moje vybouřené já udrželo výkon i spotřebu na uzdě. I tak mám průměr 127,1 km/h a spotřeba činí zázračných 9,7 l/100 km.
Komentáře
Přehled komentářů
ahoj. jaká byla cena tohoto řádění? jel si tam sám nebo to bylo v rámci nějaké snow driving experience nebo jak to tam chodí?
uvažuji že bych se tam také podíval a vyzkoušel svou audi a4 quattro 2.0tfsi 178kw/370Nm... myslím že takový areál by byl pro quattro jako dělaný. u nás se bohužel moc podobným míst nekoná :(
cena
(Lord Mystic, 21. 7. 2010 10:14)