Jdi na obsah Jdi na menu
 


Proč Škoda Fabia v zimě nebrzdí?

Proč Škoda Fabia v zimě nebrzdí?
Při testech ve Švédsku Fabii opakovaně selhaly brzdy; Škoda s tím nic dělat nebude.
další články s tématy:  škoda  fabia  brzdy  novinky.cz 
Při testech ve Švédsku se objevil problém s brzdami u nového modelu Škoda Fabia Combi. Uvedl to server Novinky.cz s odkazem na ČTK.

Auta testovali švédští motorističtí novináři. Problém nastal u dvou testovacích automobilů ve chvíli, kdy jejich řidiči na sněhu, ledu a zimní břečce začali brzdit. Brzdy totiž ani v jednom případě nezareagovaly. Stejný jev se u obou testovaných škodovek odehrál při zkouškách celkem třikrát. Podle novinářů deníků Dagens Nyheter a Sundsvalls Tidning byl u první testované Fabie brzdový pedál po delším parkování a rozjezdu tuhý a nezabíral.

Ve druhém případě chtěl řidič zastavit po zhruba sedmdesátikilometrové jízdě na křižovatce na červenou, avšak při brzdění se nestalo vůbec nic. „Při vyhýbání jsem byl nucen prudce trhnout volantem a dostal jsem se do levého pruhu. Naštěstí mi na semaforu zrovna naskočila zelená, takže jsem situaci nakonec mohl zkorigovat,“ uvedl. Tento incident byl ze všech případů nejzávažnější. Krátce nato pak musel stejný řidič znovu „pumpovat“ pedálem, aby auto zastavil.

Podle vydání Dagens Nyheter však automobilka nebude podnikat žádná konkrétní opatření k nápravě. Svým zákazníkům pouze doporučí, aby za „extrémních zimních podmínek“ nejezdili s litými koly. Právě v nich totiž problémy zřejmě spočívají. Podle švédského mluvčího firmy Henrika Svenssona totiž větší otvory v litých kolech snadno umožňují nečistotám, aby se dostávaly dovnitř a snižovaly účinek brzd. Svensson zároveň vyloučil možnost konstrukční chyby - po zjištění problémů oba vozy ve Švédsku prohlíželi jak švédští, tak čeští i němečtí technici. Podle Svenssona mohou zmíněné problémy potkat všechny vozy s hliníkovými ráfky bez ohledu na jejich značku.

Švédští novináři, kteří problémy s brzdami popsali, však uvedli, že jejich „extrémními podmínkami“ byly teploty kolem nuly. Litá kola na testované vozy instalovala automobilka sama.

„My o tomto případu víme. Bezpečnost našich vozů je důležitá a toto téma vnímáme velmi citlivě,“ řekl Novinkám Evžen Krauskopf, tiskový mluvčí Škody Auto. „Vůz jsme prohlédli experty a zjistili, že je v naprostém pořádku. Abychom rozptýlili případné nejasnosti, necháme vůz přezkoumat nezávislým subjektem,“ dodal Krauskopf.

Dále Evžen Krauskopf podal vysvětlení k možnému selhání brzd. „Popsaný problém však je klasický fyzikální jev, který popisujeme i v manuálu vozu. Ten může nastat např. po projetí kaluží, po vyčištění vozu v myčce nebo v zimě. V důsledku vlhkých či v zimě namrzlých kotoučů pak dojde ke zpoždění brzdného účinku. Proto doporučujeme i v návodu na začátku jízdy lehce šlápnout na brzdu. Tím se účinek opět obnoví a brzdy budou plně funkční.“
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář