Jdi na obsah Jdi na menu
 


Porsche 911 Turbo kabriolet

Porsche 911 Turbo kabriolet
Ani kabriolet není ochuzen o vysouvací spoiler na zádi.
Ani kabriolet není ochuzen o vysouvací spoiler na zádi. 
ZVĚTŠIT
Nadšenci se nad otevřeným Turbem vždycky trochu ušklíbali, ale pokud jste úspěšný floridský zubař, nemáte jinou možnost.

Rok a půl po představení fenomenálního Turba 997 přichází Porsche také s očekávanou verzí kabriolet.

Až na výztuhy karoserie – a samozřejmě absenci střechy – je kabrio shodné s kupé. Vzadu tedy sídlí plochý šestiválec 3,6 l, jehož dvě turbodmychadla disponují u benzínových motorů ojedinělým systémem proměnného nastavování lopatek rozváděcího kola. Neuškodí připomenout si, že motor vyvine 480 koní a 620 Nm, respektive 680 Nm s overboostem.

Všechna čtyři kola jsou poháněna prostřednictvím elekromagnetické spojky, na přání vám u Porsche namontují i samosvorný diferenciál zadní nápravy. Navzdory tomu, že inženýři z Weissachu (kde sídlí vývojové centrum Porsche) opakovaně prokazují, že fyzikální zákony pro ně neplatí, kvůli měkčímu skleletu a vyšší hmotnosti nebude kabriolet takovým kladivem na okresky jako kupé. Údaje o tuhosti karoserie nám nejsou známy, ale ručička váhy by se měla vyšplhat o 70 kg dál doprava.

Stejně jako 996 Turbo dostane i nová generace plně samočinnou plátěnou střechu, s níž je možné manipulovat i za jízdy, do rychlosti 50 km/h.

Přestože kabriolet není a nemůže být stejně rychlý jako kupé, o žádného loudu rozhodně nepůjde. Očekávejte zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost za rovné čtyři sekundy a maximálku přes 310 km/h. Verze s automatickou převodovkou pak akceleruje ještě prudčeji – na stovku jí to trvá pouhé 3,8 s.

Nové Turbo kabriolet na silnici hned tak nepotkáte, ale Porche rovnou oznámilo i cenu pro německý trh. 997 Turbo se stahovací střechou tam bude stát 150 862 eur, což odpovídá 4 251 000 českým korunám. Ano, je to hodně peněz. Redakční analytikové předpovídají brzké zdražení zubních korunek na Floridě.

autoweb.cz