Tohle je nejnovější model automobilky Mercedes-Benz. Tak proč vypadá tak povědomě?
My jsme vám říkali, že přijde – a už je tady, nový Mercedes-Benz CLC. Počkat, nový? Podívejte se na libovolnou fotku z profilu. Co vidíte? Ano, starý známý Mercedes Sport Coupé. Nový model totiž úzce vychází z architektury předchozího kupátka, nikoliv z nového sedanu třídy C.Je to na škodu? Nemusí být. Céčkové kupé bylo ještě na sklonku své životní dráhy docela příjemným autem, mimo jiné díky poměrně sofistikovanému čtyřprvkovému přednímu zavěšení a zadnímu multi-linku. Nová paleta motorů nepřináší žádná výrazná překvapení – v podstatě odráží generační vývoj třídy C. Obrázek si uděláte sami ze základních technických údajů:
Mercedes-Benz CLC 180 Kompressor
105 kW/143 koní, 220 Nm, 220 km/h, 0-100 za 9,7 s, 7,7 l/100 km
Mercedes-Benz CLC 200 Kompressor
135 kW/184 koní, 250 Nm, 235 km/h, 0-100 za 8,6 s, 7,8 l/100 km
Mercedes-Benz CLC 230
150 kW/204 koní, 245 Nm, 240 km/h, 0-100 za 8,4 s, 9,2 l/100 km
Mercedes-Benz CLC 350
200 kW/272 koní, 350 Nm, 250 km/h, 0-100 za 6,3 s, 9,5 l/100 km
Mercedes-Benz CLC 200 CDI
90 kW/122 koní, 270 Nm, 206 km/h, 0-100 za 11,3 s, 5,8 l/100 km
Mercedes-Benz CLC 220 CDI
110 kW/150 koní, 340 Nm, 224 km/h, 0-100 za 9,7 s, 5,9 l/100 km
Všechny motorizace jsou standardně spojeny s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou, což není pro Mercedes zrovna typické. Ke čtyřválcům si můžete doobjednat starší pětistupňový automat, ale líní majitelé šestiválce 350 dostanou 7G Tronic.
Vzhledem k použité podlahové plošině by bylo nerozumné očekávat vyloženě sportovní jízdní zážitky, ale Mercedes slibuje nově naladěný podvozek s lepší „zpětnou vazbou“. Ta je ve standardu, nicméně za příplatek vám u Mercedesu namontují ještě sportovní paket s tužším odpružením, osmnáctipalcovými koly, nějakým tím plastem navíc...a lakovanými vnitřními plochami světlometů. Ty nepochybně zkrátí čas na Nordschleife aspoň o jednadvacet celých nula šest sekund.
Máte pravdu, jen ryjeme. Mercedes je jednou z mála automobilek, jejichž sportovní podvozky nejsou na běžných silnicích jen zdrojem frustrace. Model CLC 200 Kompressor s lehkým čtyřválcem a příplatkovým odpružením by mohl nabídnout docela pěkné svezení.
Zatím nevíme nic o cenách, ale zdálo by se logické, že díky nasazení starší techniky bude Mercedes výrazně levnější než BMW řady 1. Jasno budeme mít po březnové Ženevě