Dospělí i děti se mohou cítit bezpečně, byť s výhradami – ale rozjetému Caliberu do cesty raději nevstupujte!
Tým organizace Euro NCAP si nejnověji posvítil na dlouhonohý americký hatchback – a znovu tak potvrdil, že optická mohutnost neznamená záruku prvotřídní bezpečnosti. V žádné z hodnocených oblastí Caliber nedosáhl na plný počet hvězdiček.Kvůli slabému nafouknutí nedokázaly oba čelní airbagy zabránit řidiči a spolujezdci v kontaktu s volantem, resp. palubní deskou. Jisté nebezpečí hrozilo rovněž dolním končetinám. Naproti tomu z obou bočních testů (simulace střetu s jiným vozidlem a nárazu do sloupu) si Caliber odnesl plný počet bodů. Ochranu dospělých tedy komisaři ocenili čtyřmi hvězdičkami.
Deaktivaci čelního airbagu spolujezdce lze provést pouze u autorizovaného dealera. Technikům NCAP se zdálo, že upozornění na rizika spojená s umístěným dětské sedačky na pravé přední sedadlo bez předchozí deaktivace airbagu není dostatečně výrazné. Výhrady měli rovněž k označení úchytů ISOFIX na zadních sedadlech. Za ochranu malých pasažérů tedy Caliber obdržel čtyři hvězdičky z pěti možných.
Zato ti chodci... Nárazník, přední hrana kapoty i většina její plochy (s výjimkou úzkého pásu přibližně uprostřed) nezískaly ani jediný bod. Komisaři označili ochranu dětských i dospělých chodců za nedostatečnou a přiřkli Caliberu pouhou jednu hvězdičku.