ŽENEVA A EKOLOGIE
Ženeva a ekologie
Až budete tohle číst, už tady nebudu. Ne, nebojte se, žádná iniciativa ministerstva pro zakázání automobilů, chci říct ministerstva životního prostředí, ani nejnovější nabídka firmy Lamino Auto Plast, která z vašeho Superbu zaručeně udělá soupeře pro 911 GT3 RS, mě k sebevraždě nedohnala.
Tím začátkem jsem myslel, že touhle dobou svištím po dálnici směrem k Ženevskému jezeru, nad kterým stojí areál PALEXPO, v němž zítra začínají novinářské dny 77. mezinárodního autosalonu. Na rozdíl od podzimní Paříže na to tentokrát nebudu úplně sám a vynasnažím se, aby se k vám ty nejaktuálnější informace dostaly co možná nejdřív. Ve skutečnosti jsem ovšem ještě ani nevyrazil a kdo ví, v jakém stavu bude tiskové centrum. Abych byl spravedlivý, zajistit on-line spojení stovkám novinářů, kteří nutně potřebují odeslat obrovské objemy dat z jedné místnosti, to jistě není jednoduché, ale to co se tam dělo minulý rok, to byla jedním slovem zoufalost. Horko těžko jsem linkou protlačil miničlánek o nově odhaleném Roomsteru a pak moje nervy zamávaly bílou vlajkou.
Tento rok nebude o novinky nouze, stačí když nahlédnete do naší rubriky Ženeva 2007 a přesvědčíte se sami. Hodně se spekuluje o tom, zda škodovka doveze ukázat alespoň studii nového Superbu. Podle mého názoru buď doveze předsériový model, nebo nic, jakási studie by v téhle chvíli neměla valného smyslu.
Do Ženevy se těším, je to můj oblíbený autosalon. Není tak rozlehlý, jako Frankfurt, ani tak hektický, jako Paříž, působí domáckým dojmem a všechno důležité je v jedné hale, což přispívá k přehlednosti a urychluje práci. A navíc to byl první autosalon, na kterém jsem kdy byl (výstavky v pražské Fučíkárně nepočítám). Už je to pár let, ale za tu dobu se změnila jedna docela podstatná věc. Zatímco v roce 2003 jsme na ženevském výstavišti s otevřenou pusou zírali na čerstvě odhalené zásadní novinky, letos podobu hlavních atrakcí už dávno známe. Praxe některých automobilek „nechat uniknout“ fotky s týdenním až dvoutýdenním předstihem, strhla očekávatelnou lavinu. Ostatní automobilky si nemohou dovolit přijít o publicitu a uvolňují své fotky také. Pevně doufám, že i přesto v dalších dnech sjede plachta z něčeho, co na výstavišti vůbec nebudu očekávat.
Dá se očekávat, že následující týden bude plný ženevských novinek a tak se ještě zastavím u jedné zprávy, která dorazila v pátek odpoledne, kdy už většina slušných lidí odchází z práce domů. V Německu totiž začala platit směrnice, která dovolí městům regulovat provoz podle emisí aut. Pokud zase obracíte oči v sloup nad nesmyslnými evropskými limity pro nová auta, zadržte – to co vymysleli Němci má totiž hlavu i patu. Opravdu.
Nová auta (včetně Range Roveru) budou mít vjezd do center (některých) německých měst povolený. Nedostanou se tam auta stará, bez katalyzátorů nebo s nedokonalými katalyzátory první generace. Navíc v normě nejde o tolik diskutované emise CO2, ale o emise jemných částeček prachu. S těmi mají největší potíže staré diesely, ale i mnohé moderní, nevybavené filtrem pevných částic. Němci odhadují, že ze 46 milionů registrovaných automobilů nedostane potřebnou „ekologickou nálepku“ zhruba 7 milionů starých aut.
Takovouto úpravu jsem rozebíral už v jednom z dřívějších editorialů. Místo nesmyslného stíhání majitelů nových off-roadů, se musí něco dělat se starými stodvacítkami a podobnými auty, která mají emise několikanásobně vyšší. Jenže jsem zároveň uznal, že zdanit podnikatele, který si dokáže vydělat na Range Rovera, je mnohem jednodušší, než se snažit k něčemu donutit majitele Škody 120, pro kterého auto těsně nad hrobem představuje jediný finančně dostupný způsob dopravy.
Německý zákon vzbudil celkem očekávatelnou vlnu nevole. Tři čtvrtiny dotázaných občanů považují nařízení za byrokratický nesmysl. Opravdu? Zaprvé je směrnice dost benevolentní, nic vlastně nenařizuje. Pouze umožňuje městům „ekologické“ zóny zavést, dokonce klidně i časově omezené. Nesouhlasíte snad s tím, že by bylo příjemné moct se o víkendu projít starým městem bez chrchlajících embéček a čoudících Avií? Uznávám, že jich v Praze už moc není, ale pořád vydají za velkou kolonu moderních aut.
Jenomže se zdá, že soudruzi z Německa udělali někde chybu. Pro vjezd do zóny věčné zeleně, míru a ptáčátek budou smět jen auta s nálepkou od německé zkušebny. Takže turisti mají smůlu. Další věc je, že jemný prach nevzniká jen spalovacím procesem, ale také třením brzd, pneumatik a vlastně celého pohonného ústrojí.
V každém případě je takové nařízení jen prvním krokem řešení. Pokud chce vláda (jakékoli země) postrčit své občany k tomu, aby se zbavili neekologického auta a koupili si nové, nesrovnatelně zelenější (třeba Range Rover Supercharged... no dobře, už toho nechám), měla by také zajistit, aby byla na trhu bezpečná, ekologická a zároveň finančně dostupná auta. Protože kdo má na stodvacítku, na Range asi nikdy nedosáhne. Ale na správně dotované levné auto by mohl.
Komentáře
Přehled komentářů
Tato zpráva je zde zveřejněna pomocí programu XRumer + XEvil 4.0
XEvil 4.0 je revoluční aplikace, která může obejít téměř veškerou ochranu proti botnetu.
Captcha Rozpoznávání Google (ReCaptcha-1, ReCaptcha-2), Facebook, Yandex, VKontakte, Captcha Com a více než 8,4 milionu dalších typů!
Četl jste to - to znamená, že to funguje! ;)
Podrobnosti na oficiálních stránkách XEvil.Net, je bezplatná demo verze.
XEvil break captchas of Google, Facebook, Yandex, VKontakte, and 8400 others!
(Mashabot, 12. 12. 2017 19:27)
Tato zpráva je zde zveřejněna pomocí programu XRumer + XEvil 4.0
XEvil 4.0 je revoluční aplikace, která může obejít téměř veškerou ochranu proti botnetu.
Captcha Rozpoznávání Google (ReCaptcha-1, ReCaptcha-2), Facebook, Yandex, VKontakte, Captcha Com a více než 8,4 milionu dalších typů!
Četl jste to - to znamená, že to funguje! ;)
Podrobnosti na oficiálních stránkách XEvil.Net, je bezplatná demo verze.
Recommendations: how to promote your autoseifert.estranky.cz
(Latonyaral, 26. 3. 2018 12:33)