JAGUAR
Konečně Jaguar, který vás dostane
Nejlepší pohled na vzrušující budoucnost Jaguaru se nabízí skrze čelní sklo konceptu C-XF, jedoucího po Grand Avenue v centru Los Angeles. Obklopují ji totiž lidé, na nichž záleží, jestli bude mít sériový model 2008 dostatečný úspěch. Po více než padesát let byl každý úspěšný Jaguar nejdříve hitem v Kalifornii. Žádný Jaguar, který zdejší populaci neokouzlil, se nestal prodejním trhákem. Není náhodou, že severoamerické ústředí Jaguaru je jen pár mil odsud ve městě Irvine. Je to totiž stejně dobré místo na posouzení kvalit nového Jaguaru jako Whitley nebo dříve Brown’ s Lane.
Koncept představený počátkem roku v Detroitu má být začátkem zbytku života Jaguaru. Přímým následníkem bude převratný sériový model XF, který v příštím roce nahradí S-type. Jeho úkolem je za prvé vydobýt značce prodejní úspěchy, které se sedanům od Jaguaru vyhýbají už dvacet let, a za druhé ukázat, kam by se design dostal nebýt čtvrtstoletí kopírování vynikajících návrhů Sira Williama Lyonse, z nichž nejlepším byl původní sedan XJ.
C-XF i jeho sériová verze jsou dílem mladého týmu návrhářů, který dal dohromady designový ředitel Ian Callum a šéf pokročilého designu Julian Thompson. Na ramenou druhého jmenovaného přitom ležela posledních pět let téměř nesnesitelná zodpovědnost.