TUNING BMW
26. 1. 2008
Kde si můžete užít praktičnost pevné střechy nebo vítr ve vlasech, dokonalé (nebo přinejmenším vyrovnané) jízdní vlastnosti, závistivé pohledy sousedů a pěkné roštěnky na sedadle spolujezdce?! No přece v kabrioletu od BMW, to ví přece každý! Jenže už se nikdo jaksi nezmiňuje o tom, že to pravé ořechové vám dopřeje teprve úprava od AC Schnitzer s dieselovým agregátem pod kapotou. No, tím druhým tvrzením bych si už rozhodně tak jistý nebyl…
Motor
Na rozdíl od sériového kabria od BMW není AC Schnitzer se svým třílitrovým motorem schopen nějak závratných výkonů. Konkrétně ten nejvyšší, vyjádřený v koních, si pomohl k hodnotě 268 při dosažení 4.300 otáček za minutu. To znamená nárůst jen o 37 k, chcete-li 16 %. Nic moc, co? Že by to bylo z krouťákem lepší? Ale, samá voda. Sériová „trojka“ cabrio dosahuje hezky zaokrouhlených 500 Nm v rozmezí 1.750-3.000 rpm. AC Schnitzer sice přihodil ještě deset procent, tedy 50 Nm navrch, jenže využitelné spektrum otáček se o něco zúžilo a to na rozmezí dvou až tři tisíc otáček. Pokud vám to stačí jako dostatečný argument na to, abyste AC Schnitzer S3 Cabrio odepsali, dejte si setsakramentsky velký pozor. Firma totiž netvrdí, že víc nedokáže. Prostě momentálně jen nechce. Pohrává si totiž s myšlenkou, že se co nevidět vrhne na dieselový klenot BMW, který v současné době představuje agregát pohánějící 335d. A s ním už by se měly dít mnohem větší věci! No, necháme se překvapit.
Podvozek
Podvozek byl ladičem nastaven na co nejdokonalejší symbiózu jízdního pohodlí a zvolených disků a pneumatik. To by mělo podle všeho znamenat, že by nastavení tlumičů a zvolená sada pružin měly odpovídat především velikosti kol. Navíc u AC Schnitzer za svou dlouhou dobu existence zjistili, že zákazníci v drtivé většině preferují minimálně 25mm snížení podvozku, takže jej zvolili za jakýsi výchozí standard. Aby se dosáhlo jakési normy kvality, byly podvozkové skupiny testovány na Severní smyčce, kde si AC Schnitzer mj. odzkoušel také vlastní stabilizátory a příčné vzpěry.
Kola
Type II a Type III jsou názvy litých kol se „společenským“ a „závodním“ vzhledem. Kombinace disků a pneumatik jsou možné v širokém rozsahu sedmnácti až dvaceti palců, na které se nazouvají pneumatiky rozměru do 245/30 R20. Navíc je nabízen avantgardní design disků Type IV s chrómovou úpravou a Type IV BiColor, které jsou jak jinak než dvoubarevné (černá se stříbrnou).
Karosérie
Při navrhování exteriéru vozu se AC Schnitzer nezaměřil na svou vlastní kreativitu, ale snažil se spíš jen nějak příjemně zvýraznit základní a tolik charakteristické křivky vozu. Myslím, že tento cíl se zdařil na jedničku. Vyvážený vzhled, kterému nechybí elegantní dravost a snad až jakoby skrytá agresivita. Zkrátka BMW, které je už od pohledu pekelně rychlé. K tomu všemu stačilo jen málo. Přední spoiler je vizuálně přepracovaný jen málo, ale přitom je zcela nový. Nástavce prahů už sice působí tak trochu pozérsky, ale když je chápete jako součást celku, přijdou vám naprosto v cajk. Zadní spoiler podstoupil taky trochu rozsáhlejší transplantaci, ale mimo ostřejších hran u lemů zadních blatníků a dvojitých koncovek výfukového potrubí zcela ctí sériové linie.
Interiér
Do prostoru posádky je připravena rozsáhlá řada kvalitních doplňků. Jmenujme například nový anatomický volant s karbonovými výplněmi. Stejné výplně jsou také na palubní desce, středovém tunelu a obložení dveří. Stranou nezůstaly ani pedály, které jsou nyní hliníkové a mají tak pomoci dotvářet sportovní atmosféru. Tu se snaží navodit také modifikovaný vzhled ovladače systému i-Drive umístěného mezi sedadly. No a pak tu máme taky spoustu serepetiček v podobě kulisy řadící páky, nového madla ruční brzdy, koberečků, či snad rychloměru AC Schnitzer ocejchovaného až do 300 km/h. Jaká je ale skutečná maximální rychlost se úpravce nezmiňuje. O to víc vydává na odiv o půl vteřiny kratší čas (6.1 s) potřebný k akceleraci z nuly na sto kilometrů za hodinu.
Motor
Na rozdíl od sériového kabria od BMW není AC Schnitzer se svým třílitrovým motorem schopen nějak závratných výkonů. Konkrétně ten nejvyšší, vyjádřený v koních, si pomohl k hodnotě 268 při dosažení 4.300 otáček za minutu. To znamená nárůst jen o 37 k, chcete-li 16 %. Nic moc, co? Že by to bylo z krouťákem lepší? Ale, samá voda. Sériová „trojka“ cabrio dosahuje hezky zaokrouhlených 500 Nm v rozmezí 1.750-3.000 rpm. AC Schnitzer sice přihodil ještě deset procent, tedy 50 Nm navrch, jenže využitelné spektrum otáček se o něco zúžilo a to na rozmezí dvou až tři tisíc otáček. Pokud vám to stačí jako dostatečný argument na to, abyste AC Schnitzer S3 Cabrio odepsali, dejte si setsakramentsky velký pozor. Firma totiž netvrdí, že víc nedokáže. Prostě momentálně jen nechce. Pohrává si totiž s myšlenkou, že se co nevidět vrhne na dieselový klenot BMW, který v současné době představuje agregát pohánějící 335d. A s ním už by se měly dít mnohem větší věci! No, necháme se překvapit.
Podvozek
Podvozek byl ladičem nastaven na co nejdokonalejší symbiózu jízdního pohodlí a zvolených disků a pneumatik. To by mělo podle všeho znamenat, že by nastavení tlumičů a zvolená sada pružin měly odpovídat především velikosti kol. Navíc u AC Schnitzer za svou dlouhou dobu existence zjistili, že zákazníci v drtivé většině preferují minimálně 25mm snížení podvozku, takže jej zvolili za jakýsi výchozí standard. Aby se dosáhlo jakési normy kvality, byly podvozkové skupiny testovány na Severní smyčce, kde si AC Schnitzer mj. odzkoušel také vlastní stabilizátory a příčné vzpěry.
Kola
Type II a Type III jsou názvy litých kol se „společenským“ a „závodním“ vzhledem. Kombinace disků a pneumatik jsou možné v širokém rozsahu sedmnácti až dvaceti palců, na které se nazouvají pneumatiky rozměru do 245/30 R20. Navíc je nabízen avantgardní design disků Type IV s chrómovou úpravou a Type IV BiColor, které jsou jak jinak než dvoubarevné (černá se stříbrnou).
Karosérie
Při navrhování exteriéru vozu se AC Schnitzer nezaměřil na svou vlastní kreativitu, ale snažil se spíš jen nějak příjemně zvýraznit základní a tolik charakteristické křivky vozu. Myslím, že tento cíl se zdařil na jedničku. Vyvážený vzhled, kterému nechybí elegantní dravost a snad až jakoby skrytá agresivita. Zkrátka BMW, které je už od pohledu pekelně rychlé. K tomu všemu stačilo jen málo. Přední spoiler je vizuálně přepracovaný jen málo, ale přitom je zcela nový. Nástavce prahů už sice působí tak trochu pozérsky, ale když je chápete jako součást celku, přijdou vám naprosto v cajk. Zadní spoiler podstoupil taky trochu rozsáhlejší transplantaci, ale mimo ostřejších hran u lemů zadních blatníků a dvojitých koncovek výfukového potrubí zcela ctí sériové linie.
Interiér
Do prostoru posádky je připravena rozsáhlá řada kvalitních doplňků. Jmenujme například nový anatomický volant s karbonovými výplněmi. Stejné výplně jsou také na palubní desce, středovém tunelu a obložení dveří. Stranou nezůstaly ani pedály, které jsou nyní hliníkové a mají tak pomoci dotvářet sportovní atmosféru. Tu se snaží navodit také modifikovaný vzhled ovladače systému i-Drive umístěného mezi sedadly. No a pak tu máme taky spoustu serepetiček v podobě kulisy řadící páky, nového madla ruční brzdy, koberečků, či snad rychloměru AC Schnitzer ocejchovaného až do 300 km/h. Jaká je ale skutečná maximální rychlost se úpravce nezmiňuje. O to víc vydává na odiv o půl vteřiny kratší čas (6.1 s) potřebný k akceleraci z nuly na sto kilometrů za hodinu.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář